-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42338 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

چرا خداوند ميان همسران قابيل و هابيل فرق گذاشت تا ميان آنان اختلاف افتد؟
خدا انسان را براي نيل به كمال آفريده است ؛ يعني سرشت انسان به گونه اي است كه بايد در اين دنيا با پيروي از عقل و دوري از افراط و تفريط و مهار قواي ديگر ، به سوي كمال گام بردارد . بديهي است كه اين سير تكاملي در سايه پيروي از عقل و برنامه هاي پيامبران ( عليهم السلام ) ، هنگامي تحقق مي پذيرد كه در برابر عقل ، قواي ديگر ، و در برابر برنامه پيامبران ( عليهم السلام ) برنامه اي ديگر موجود باشد . اگر در معرض انسان هيچ گونه شهوتي نباشد ، پيروي از عقل براي او كمال محسوب نمي شود و نيز اگر وساوس شيطاني در ميان نباشد ، توجّه به برنامه هاي پيامبران ( عليهم السلام ) چندان مشكل نيست و در حقيقت سير تكاملي محسوب نمي شود .
ماجراي فرزندان آدم ( عليه السلام ) كه يكي راه سعادت را برگزيد و ديگري در ورطه بدبختي گام نهاد ، بر همين اساس بود . كه هر دو ، عقل و غريزه و شهوت داشتند ؛ امّا يكي از آنان توانست بر شهوت و غضب خويش غالب آيد و سعادتمند شود ؛ ولي ديگري در اين نبرد با انتخاب نادرست خود ، شكست را بر پيروزي واقعي ترجيح دهد و به آن سرنوشت دچار گردد . تفاوت همسران آنان ، براي اين بود كه زمينه آزمايش فراهم گردد و اگر چنين نمي بود ، آنان در امتحان و آزمايش قرار نمي گرفتند .
چنان كه سخنان هابيل به برادر خود حكايت از مطلب فوق دارد كه مي گويد :
« برادرم بهتر است كه منشاء ناراحتي را پيدا كني و ببيني راه سلامت چيست و آن راه را اختيار كني ؛ وگرنه اينكه مرا بكشي تو را نزد خدا مقرّب تر نمي گرداند و عبادت تو را مقبول نمي سازد ؛ چون خداوند عبادت را از پرهيزكاران قبول مي كند . بهتر اين است كه از خدا طلب مغفرت نموده و از اين بيراهه باز گردي . بدان كه اگر بر نيّت خود باقي مانده ، بخواهي مرا بكشي ، من امر خود را به خدا واگذار مي كنم ؛ چون مي ترسم در مقام مقابله با تو دچار گناهي بشوم » .
اگر هابيل هم مثل قابيل بود ، بايد مغلوب غضب خويش شده ، او را بكشد با همسري زيبا و بدون معارض داشته باشد ؛ ولي او پيرو عقل و مطيع خدا بود و كشته شدن را بر خلافكاري و آلودگي ترجيح مي داد . بنابراين ، نزاع اين دو برادر در اثر صفات روحي آنها بود كه براي خود تحصيل كرده بودند و موضوع زيبايي همسر تنها زمينه اي بران بروز آن بود .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.